Vragen? bel : 030 - 877 24 99    of mail naar : hallo@in-sights.nl

Zoekmachine Optimalisatie

Je website beter vindbaar door zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie gaat uit van de organische ofwel gratis zoekresultaten. Natuurlijk kan je online adverteren om bezoekers op je site te krijgen, maar het is ook prettig om bezoekers te krijgen zonder dat je ervoor hoeft te betalen. Met zoekmachine optimalisatie kan je dit bereiken. Door je website te optimaliseren scoort hij beter in de zoekresultaten van Google en krijg je meer bezoekers. En dat leidt vanzelf tot meer naamsbekendheid en uiteindelijk omzet.

Zoekmachine optimalisatie in de praktijk

Als ondernemer wil je vanzelfsprekend dat je website gevonden wordt. Elke bezoeker is namelijk een potentiële klant. Om je website beter vindbaar te maken is SEO (Search Engine Optimization) de sleutel. Een doordachte SEO campagne zorgt ervoor dat je site meerwaarde biedt aan je organisatie. Als leadgenerator, communicatiemiddel en informatiebron is je website een steeds belangrijker punt waarop je je doelgroep kan bereiken. Ook voor jouw klanten begint een zoektocht immers steeds vaker op internet.

De onderdelen van een SEO campagne

De basis van zoekmachine optimalisatie zijn de techniek, content en de links die naar je website verwijzen. Door deze punten te verbeteren maak je grote stappen naar een beter renderende website. En het allermooiste is, dat het je gratis bezoekers oplevert. Zoekmachine optimalisatie is dus absoluut interessant!

1. Techniek

De opbouw van je site en de techniek erachter bepalen voor een deel hoe goed je site gevonden wordt. Door de website technisch te optimaliseren, begrijpt de zoekmachine hoe je site in elkaar zit. Door alle links op je site te volgen leest de zoekmachine alle pagina’s en indexeert ze.

2. Content

Ook de content ofwel inhoud van je site speelt een belangrijke rol. Door teksten, foto’s en video’s te optimaliseren wordt het ook voor zoekmachines als Google duidelijk waar je website over gaat. Naast een juiste opbouw van teksten kunnen bepaalde zoektermen of zoektermencombinaties worden toegevoegd aan de foto’s en video’s op je site.

3. Links

Elke verwijzingen naar je website wordt door Google gezien als een stem voor je website. Inkomende links zorgen er daarom voor dat je beter scoort in de zoekresultaten. Belangrijk is dat het relevante verwijzingen zijn, van gerelateerde websites met een goede waardering (PageRank). Dat betekent dat het onderwerp van de site die naar jou verwijst moet aansluiten bij dat van jouw website.  Het verkrijgen van links ofwel linkbuilding is dan ook een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie.

Geïnteresseerd?

We helpen je graag bij het maken van de juiste keuze voor jouw bedrijf. Vul het contactformulier in voor meer informatie.