Vragen? bel : 030 - 877 24 99    of mail naar : hallo@in-sights.nl

Creatief Inspringen Op Het EK Met Jouw Merk

0

Tijdens ieder EK zien we merken collectief inspringen op evenement, zo ook tijdens deze editie. Veel van deze merken gaan helaas zonder al te veel inspiratie te werk en lijken zich volgens een ‘het EK is er dus daar moeten we iets mee doen’ strategie voort te bewegen. Dat is jammer, want juist in deze tijd met een overvloed aan informatie kun je je onderscheiden. 
Creativiteit en slim gebruik maken van die informatie, daarmee kun je écht iets leuks doen met jouw merk tijdens het EK. Vooral sinds de opkomst van social media is er goed te zien wat er speelt onder Nederlanders. Doe dáár eens iets mee, in plaats van de zoveelste ‘koop iets en krijg een gratis poppetje’ actie waar eigenlijk niemand meer iets om geeft (sorry C1000, AH en alle andere supermarktketens ;-) )

 

Huntelaar

Een voordeel van social media is dat het meetbaar is waar mensen over praten en wat het sentiment is van die berichten. Zo is uit onderzoek gebleken dat Huntelaar de meest besproken speler van het Nederlands Elftal is op Twitter, wat natuurlijk voortkomt uit de discussie over de spitsenpositie. Huntelaar kan dus een onderwerp zijn waar je jouw merk aan kunt verbinden.

 

Slechte start

Zelfs de negativiteit rondom de slechte start van Oranje op het EK kun je inzetten als inspiratiebron. Veel merken lijken te twijfelen aan hun betrokkenheid bij het EK nu het minder gaat dan verwacht, maar juist dat is een goed moment om er in te stappen. T-Mobile snapt dat bijvoorbeeld: ze motiveren de supporters om niet op te geven en stellen voor om de Duitsers ’s nachts wakker te bellen en verspreiden die boodschap via de social kanalen. Creatief inspringen op de rivaliteit is slim en werkt versterkend.

Wanneer je creatief gaat nadenken over de mogelijkheden die het EK biedt en flexibel kunt inspringen is dit evenement een mooie kans om je merk in de etalage te zetten. Wees inspirerend! 

Laat een reactie achter